De reis voorbereiden

Na onze zomervakantie in Spanje vorig jaar besloten we het dit jaar anders te gaan doen. Een vakantie verder weg waarin we veel verschillende dingenwillen gaan zien en beleven.

Vanaf begin september veel reisgidsen door gebladerd en nadenken naar welk deel van Amerika we zouden gaan. Dat we eerst aan de oostkant zouden beginnen stond al vast, maar zouden we daar blijven of gingen we een oversteek maken naar de westkant?

Al snel besloten dat de Westkant van de USA deel moest uitmaken van onze reis en na goede adviezen van anderen besloten we dat we de oversteek van oost naar west met het vliegtuig zouden doen en niet met de auto. Zo hielden we meer tijd over om datgene te zien wat we wilden.

In Oktober het eerste deel van de vliegtickets vast geboekt, want de prijzen begonnen al te stijgen. Eind december hadden we de grote lijn van de route bepaald en vast de tussenvlucht, wat hotelletjes in New York, Washington, Los Angeles, Las Vegas en San Francisco geregeld en een auto in oost en west.

Tegenover de grote steden moest ook natuur staan en iedereen dacht na over wat hij/zij graag wilden zien. Anouk was vast beraden, in een boek had ze de Seqouia's gezien en die mochten we van haar niet overslaan. Er werd zelfs een spreekbeurt op school aan gewijd. Seqouia NP maakte dus vanaf dat moment onderdeel uit van onze route. Koen wil graag alle fastfoodketens in de USA uitproberen, die komt dus overal wel aan zijn trekken. De Grand Canyon, Monument Valley, the Joshua Tree en een stukje Route 66 mochten ook niet ontbreken. Zo kreeg alles steeds meer vorm. Bryce Canyon, Zion NP en Yosemite werden er ook aan toegevoegd en de rit was compleet.

In de natuur moest worden gekampeerd, dus op zoek naar 3 kleine lichtgewicht tentjes en slaapzakken zodat we niet boven de toegestane kilo's in het vliegtuig uitkomen.

Omdat het leeft in huis heeft Rick een kaart van Amerika laten drukken en die hebben we bevestigd op zachtboard. Deze werd opgehangen en zo kan iedereen zien waar we heen gaan.

Campings gezocht in de National Parken en toch alvast maar geboekt om te voorkomen dat er geen plekje meer was als we aankomen en we dus niet om 8.00 uur ‘smorgens voor de deur hoeven te staan. Veel campings hanteren first come, first served.

wim en cora

Wat een leuk initiatief de weblog.
Maar wat is de bedoeling van die foto's?

kyara

Leuk zo'n weblog!! Zo kan ik toch zien waar jullie zijn en wat jullie gezien hebben. Marloes heeft er al veel over verteld. Veel plezier op jullie reis.