Dag 16 - Acadia National Park

Vandaag stond Acadia National Park op het programma. Het is het enige National Park in dit gebied. Na een lekker ontbijtje hebben we de lunchpakketjes klaargemaakt en zijn we naar het Visitor Center gegaan om te kijken welke trails we konden gaan lopen. Er zijn een paar mooie trails voor ons aangestreept op een kaart en Anouk en Marloes hadden een boekje gevraagd om Junior Ranger te worden.

We stapten in de auto en gingen op weg naar de trail langs het meer van ongeveer 5 kilometer. Het was een hele mooie trail om te lopen. Het eerste gedeelte was een normaal paadje, maar toen we halverwege waren moesten we ineens over allemaal stenen klauteren en even later moesten we over een paadje dat gewoon een paar planken naast elkaar waren. Een groot gedeelte van de tweede helft hebben we over die planken gelopen en vooral genoten van de mooie natuur.

Nadat we de hele trail hadden gelopen hebben we bij een winkeltje wat te drinken en een ijsje gehaald. Dit was echt heel lekker, want het was heel warm. In de schaduw bij het winkeltje hebben we genoten van ons ijsje, drinken en onze broodjes die we al bij de tent hadden gesmeerd. Daarna zijn we terug gegaan naar het Visitor Center zodat Anouk en Marloes hun Junior Ranger programma konden voltooien. Ze moesten nog naar een verhaaltje luisteren en een ranger interviewen. Toen ze dat gedaan hadden moesten ze een eed afleggen en toen kregen ze hun bewijs dat ze Junior Ranger zijn. Daarna zijn we nog even doorgereden naar punt vlakbij waarbij je naar het strand kon gaan. Daar zijn Rick, Liza en Marloes in het ijskoude zeewater gaan staan.

Het was al bijna etenstijd dus zijn we naar een Denny's in de buurt gereden en hebben daar wat gegeten. Daarna weer terug naar de camping en daar hebben Anouk en Marloes nog wat gezwommen. Nu nog lekker een potje kaarten en strakjes lekker ons bedje in.