Dag 14 - Moose tour Greenville

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan. De Moose tour die we geregeld hebben start in de plaats Greenville. Deze ligt op ongeveer 108 kilometer van de camping vandaan. We worden om kwart voor zes (in de ochtend) verwacht, dus heel vroeg op staan. Om half 4 gaan er verschillende wekkers, we wilden ons niet verslapen. Om 4 uur zitten we allemaal in de auto en gaan we op weg naar Greenville. Het is nog donker en na ongeveer 35 kilometer slaan we af. We komen in een bergachtig gebied terecht en het is er erg mistig. Deze weg is 40 kilometer lang, daarna komen we gelukkig weer op een autoweg uit. Om half 6 komen we aan in Greenville. Nog even vlug ontbijten en daarna kan de tour beginnen. We zitten met allen in 1 busje met een gids. Een kwebbelende jongdame, genaamd Ashley. En ze praatte ook nogal eens hard. Na ongeveer 1 uur praten en rijden stopten we voor de eerste keer. In de verte hebben we de eerste Moose gezien. Deze stond te drinken aan de overkant van het water, op grote afstand. Ondertussen was het begonnen te regenen. En het ging steeds harder regenen. De geplande kanotocht hebben we in overleg ingewisseld voor een autotocht door de bergen heen. Helaas hebben we geen Moose meer gezien, dit blijkt normaal te zijn voor de tijd van het jaar. Wel hebben we wat konijnen en haviken gezien. Ook hebben we nog blauwe bessen geplukt. Na 4 uur rondrijden waren we weer terug bij het vertrekpunt en zat de tour erop. Het regenen was gestopt en de zon begon weer door te breken. De terugreis ging hierdoor sneller dan de heenreis. Teruggekomen op de camping nog even lekker bijkomen in het zwembad. Wat drinken en eten gehaald. Lekker relaxen en waarschijnlijk op tijd naar bed. Morgen op naar de kust.