Dag 2: Manhathan NY

Na een goede nacht slapen en een stevig ontbijt gingen we met het busje van het hotel naar de bushalte. Hier namen we de local bus naar Manhathan. Een leuke rit door de straatjes van Hasbrouck Heights, waar we gelijk een impressie kregen hoe de mensen hier wonen. Na ongeveer 3 kwartier kwamen we aan op het busstation op Timesquare.

Nu op zoek naar het metrostation en kaartjes kopen voor de ondergrondse. Zelfs hier staan ze 's morgens vroeg met het Metrokrantje bij de ingang om, wie dat wil, van nieuws te voorzien. Het logo is ook net als bij ons in Nederland. Daan kon het niet laten en besloot zo'n krantje te halen. Na het aanschaffen van 2 metrokaarten (je kan max met 4 personen reizen op 1 kaartje), op weg naar de juiste metro die ons naar een uitkijkpunt brengt waar wij het Vrijheidsbeeld konden bezichtigen. Thuis hadden we al een lijstje gemaakt met wat we in NY wilden gaan zien en nu gingen we de punten afwerken. De rit met de Metro ging snel en voor we het wisten stonden we aan de kade. Na het maken van de nodige kiekjes gingen we verder. In een parkje waar we doorheen liepen was een studentengroep aan het zingen, erg leuk om daar even naar te kijken. Ook was er een monument waar alle soldaten die gesneuveld waren in W.O.II te herdenken.

Op naar Ground Zero.

Het begon al warm te worden en we probeerde zoveel mogelijk aan de schaduwkant te blijven lopen. Na ongeveer 20 minuten wandelen kwamen we er aan. Op dit moment wordt er gebouwd op het Ground Zero terrein, dus er stonden veel bouwwerktuigen en hekken om het gebied heen. Verder was het wel heel indrukwekkend dat tussen al die andere hoge gebouwen (want dat zijn er echt heel veel), nog 2 enorme torens hebben gestaan. En want moet het angstaanjagend zijn geweest toen de Twin Towers gingen instorten.

Ondertussen was het al bijna middag geworden en de temperatuur begon al redelijk te stijgen. We besloten dus dat het tijd was voor een hapje en drankje in Central Park. Dus hop de metro weer in en uitstappen bij het juiste metrostation. Aan de rand van Central Park stond allerlei mensen die probeerde een fietstocht, een rit met paard en wagen aan je te slijten of een fiets aan je te verhuren. Ons doel was een hotdog kopen bij een kraampje in het park en dan lekker deze daar op te peuzelen onder het genot van mensen kijken. We vonden een lekker plekje in de schaduw en hebben het broodje met een wat spicy worstje opgegeten. Het is hier wel zoals je het ook op televisie ziet. Met een wandeling door het park kwamen we langs een honkbalveld, waar ook wat mannen met een balletje slaan bezig waren (met een softbal). Ook hier hebben we even van staan genieten. Toen verder om ook nog ergens een ijsje te scoren. Deze ook weer bij een wagentje gehaald en toen nog een stukje verder wandelen. Het begint ondertussen ook hier al behoorlijk druk te worden. Veel mensen bezoeken het park met hun kinderen, zodat deze kunnen spelen in de speelplaats. Erg leuk met fonteinen en klimtoestellen.

Het volgende wat we gingen bezoeken was Timesquare. Je zag de reclameborden al vanaf het park oplichten, dus we besloten hierheen te lopen in plaats van met de metro. Al lopend die kant op werd het steeds drukker, dit is echt waar de stad ' does not sleep '. Allerlei winkels links en rechts en een drukke weg waar de Yellowcab overheerst. We komen Elmo en Koekiemonster op straat tegen en Anouk, Koen en Marloes kunnen het niet laten om met deze jeugdidolen op de foto te gaan. Gelijk kwam er bij beide een Tip zakje tevoorschijn en werd er verwacht te doneren. Even later lopen we langs een M&M store waar 3 verdiepingen hoog allerlei artikelen te krijgen zijn. Iedereen kijkt zijn ogen uit. Toen kwamen we op Timesquare aan. Daar lekker gezeten op een trottoirrandje en daar genoten van alles wat we om ons heen zagen. Veel mensen stonden in de rij om een voordelig kaartje te bemachtigen voor een broadwayshow. Hier kun je wel een tijdje doorbrengen en mensen kijken. Na een tijdje door naar het laatste van ons lijstje: de Empirestate Building. Lopend via Broadway zagen we ineens het hoge gebouw staan. Ook deze werd net als de rest digitaal vastgelegd. Dit is ook een echte eyecatcher!

De meeste van ons hadden moeie voeten en we besloten dat het mooi was geweest voor vandaag. Dus met de metro terug naar het busstation en op de bus gestapt terug naar ons hotel.

We hebben veel gezien vandaag en morgen gaan we weer door naar ons volgende hotel. Het was een leuke gezellige dag.