Dag 4

Vanmorgen waren we al vroeg wakker. Nadat we allemaal aangekleed waren, was het tijd om te ontbijten. Vanuit de kamers een paar keer een gang door en dan kwam je in de ontbijtzaal uit. Achterin stond een lange tafel met van alles en nog wat, waaronder wafelijzers en beslag. We moesten even uitvogelen hoe we de wafels moesten maken, want we wisten niet waar het beslag stond. Nadat mama het uitgevogeld had, kon iedereen een lekkere wafel klaar maken. Met wat te drinken en nog een kleine donut of een broodje zat iedereen te eten, maar de wafels vulde zo erg dat iedereen al snel vol zat.

Vervolgens waren de spullen weer ingepakt en konden we alles in de auto laden om vervolgens op reis te gaan om de woonplaats van de Amish People te bekijken. Er kwam alleen een probleem toen we onderweg waren. Anouk was haar knuffel vergeten in het hotel. Er werd gebeld en van alles bedacht om te zorgen dat Anouk haar knuffel terug kreeg. Er kwam een oplossing uit die logisch leek. Wij zouden naar een UPS store gaan om daar te vragen of zij Anouk haar knuffel konden ophalen en dan de knuffel naar ons huis te sturen.

Voordat we dat allemaal gingen regelen, gingen we de wegen bekijken die het mogelijk maken om te zien hoe de Amish People leven. We kregen een kaart en daarop had een man die daar werkt een route gemarkeerd die we het beste konden rijden. Hij adviseerde ons ook om nog 10 minuten te wachten om dan een kleine video te bekijken over de Amish People. Dat hebben we gedaan en zijn daarna in de auto gestapt om het probleem van Anouk en haar knuffel op te lossen.

We reden richting een UPS store om te kijken of ze het konden regelen, maar dan moesten we naar een soort warenhuis van UPS om het daar te regelen. Maar om het op te kunnen halen moesten wij bij het hotel een brief ondertekenen om alles in orde te maken. Het hotel was weer 2 uur rijden en dan hooguit een half uur daar blijven en dan weer 2 uur rijden om terug te komen. Dit vonden we eigenlijk niet de moeite waard en spraken met Anouk af dat ze een nieuwe knuffel zou krijgen.

We liepen een aantal winkels in en vonden een leuke knuffel leeuw. Die hebben we meegenomen en omdat Anouk nog een leuke knuffelhond had gezien in de supermarkt, mocht ze die hebben als we, voordat we naar LA gaan, nog in die supermarkt zouden komen.

Nu konden we naar de Amish People gaan. We volgden de weggetjes die de man had gemarkeerd. Nadat we alle weggetjes hadden gehad en alles een beetje gezien hadden, besloten we dat we ook op een paar binnenweggetjes konden gaan rijden om nog meer te zien. Het is goed dat we dat gedaan hadden, want we kregen nog meer te zien. Vooral hoe ze aan het werk waren. De Amish People leven zoals mensen 100den jaren geleden leefden. Zij hebben bijvoorbeeld geen elektriciteit. Zij ploegen het land ook nog om met ezels of paarden en rijden met paard en wagen over de weg. We hebben echt goed kunnen zien hoe de mensen leven zoals het voor hun de gewoonste zaak van de wereld is.

Nadat dit alles was opgelost konden we eindelijk naar ons hotel gaan. We gingen inchecken en toen konden we naar onze kamers. De benedenvloer zag er een beetje onfris uit door het afval dat er in vuilniszakken gewoon op een hoop stond. Maar toen we bij onze kamers aankwamen, zag het er al een stuk beter uit. Nadat we het een beetje bekeken hadden en hadden ontdekt dat we een tussendeur hadden, gingen we naar de supermarkt om wat te eten en drinken te halen. Eenmaal in de supermarkt vond Anouk haar knuffelhond en hadden we wat te drinken meegenomen omdat we van die kant en klare maaltijden zagen waarvan we het de afgelopen dagen ook al hadden gegeten. Daarom besloten we om nog even verder te kijken en toen vonden we een steakhuis. Daar zijn we naar binnen gegaan om wat te eten. We kregen meteen een tafeltje en een menukaart. Daarna konden we wat drinken opgeven en even later wat te eten. We kregen wat salade vooraf en daarna allemaal een biefstuk, behalve Anouk want die had spareribs. We genoten allemaal van ons maaltje en zaten al snel vol. Daarna gingen we terug naar ons hotel om even bij te komen van alles.

roos

het was toch niet waslijnhond die anouk kwat was? :o

Anouk

ja dat is zo maar ik heb a hele nieuwe knuffels. :)