Dag 5: Gettysburg en aankomst Washington D.C.

We zijn vanmorgen lekker vroeg opgestaan en hebben weer lekker ontbeten in het hotel. Er was weer een wafelmaker. Yay! Nadat we ontbeten hadden, hebben we onze tassen ingepakt en alles gecheckt. Anouk haar knuffels zijn dus ook mee. Nadat we hadden uitgecheckt, zijn we naar Gettysburg gaan rijden. Toen we daar aankwamen was het heel druk. Het is echt een toeristentrekpleister op dit moment vanwege independence day (Onafhankelijkheidsdag op 4 juli). Nadat we de auto geparkeerd hadden , gingen we een plattegrond halen. We opende de plattegrond en gingen kijken naar alles wat op het terrein stond waar de slag heeft plaats gevonden. Er stonden een aantal kanonnen en er stonden standbeelden van generalen uit de veldslag. Na het terrein gingen we naar een begraafplaats met allemaal stenen van militairen. Bij al die grafstenen waren allemaal vlaggetjes. Er waren ook allemaal vlaggetjes op een rij en er waren meerdere rijen met allemaal vlaggetjes. Al deze vlaggetjes stonden om een standbeeld heen die voor alle gesneuvelden stond. Er waren ook allemaal mensen in klederdracht. Wij denken dat deze mensen nu juist deze kleren dragen omdat het bijna independence day is. Nadat we door het parkje heen waren, zijn we een ijsje gaan eten. Toen we ons ijsje op hadden zijn we naar de auto gegaan en zijn we naar Washington D.C. gaan rijden. Het inchecken duurde een tijdje omdat het nu heel druk is in Washington. Toen we boodschapjes gingen doen, liepen we door een achterstands wijkje. In ons hotel kijk je uit op het Capitol en het Washington Monument. We gaan straks weer lekker slapen en gaan morgen weer verder.

To be continued...

Cecile

Nog maar 5 dagen weg en al heel wat beleeft! Veel plezier met alle avonturen die nog komen gaan.
X Cecile

myra

Fantastisch tot nu toe. Het wordt wel warm in LA, 35 graden.
Ik wens jullie een goede vlucht en nog heel veel plezier toe.
Liefs Myra en Siepie.