Dag 6 - Washington

Vandaag begon de dag rommelig, letterlijk. Om 5 uur 's nachts werd iedereen behalve Marloes en Anouk wakker van een hevige onweersbui. Elke paar seconden was er een flits en meteen een knal, maar wonder boven wonder bleven de meiden in dromenland.

Toen we echt wakker waren gingen Koen en Rick samen ontbijt halen bij een supermarkt in de buurt. Ze kwamen terug met lekkere croissantjes en andere broodjes. Rick had ook meteen zijn eerste grote Starbucks koffie gehaald voor bij het ontbijt, daar was hij wel aan toe. Nadat we lekker hadden ontbeten gingen we naar de eerste bestemming van de dag: het winkelcentrum. Zo'n groot winkelcentrum hadden we nog nooit gezien! Het had drie verdiepingen en elke verdieping had heel veel winkels, zeker 20 per verdieping.

Marloes en Anouk wisten een paar leuke oorbellen in te slaan bij de Claire's, waarna we even lekker gingen lunchen.

Hiervoor gingen we helemaal naar beneden, naar de begane grond. Hier heb je een hele grote ruimte met allemaal tafels en stoelen waar je aan kunt zitten. Je kunt zelf ook uitkiezen bij welk winkel tje wat te eten wilt halen; er waren net zoveel winkels voor eten als winkels op een verdieping. Het was lekker smikkelen en smullen in het winkelcentrum en nu op dit moment moesten we toch echt naar de tweede bestemming van de dag gaan: Washington D.C. zelf.

We gingen naar de stad met de metro, die er veel fatsoenlijker uitzag dan de metro in New York. We hadden een dagkaart voor iedereen voor de metro, dus we konden onbeperkt met de metro reizen vandaag. Toen we uit de metro kwamen gingen we meteen op zoek naar de fietsverhuur waar we voor vandaag een fietstour hadden geboekt. De fietstocht was een groot succes, we kregen een flesje water van de fietsverhuur, zodat we niet zouden uitdrogen. De begeleider die we hadden heette Neil. We hadden met de fietstour van alles gezien waaronder het Witte Huis en het Capitol en natuurlijk nog véél meer wat we in die drie uur gezien hebben. Bij elk gebouw wist Neil een heel verhaal te vertellen. Hij zei dat het drukker was dan normaal, maar dit komt natuurlijk doordat het morgen 4 juli is, oftewel: Onafhankelijkheidsdag.

Op weg terug naar het hotel, kwam er opeens een heel donkere lucht aan, dus wij gingen ondergronds richting de metro en opeens kwamen heel veel mensen ons achterna. Het was dus begonnen met regenen en niet zo'n beetje ook! Het kwam met bakken uit de hemel en de watervallen kwamen van de trap naar beneden; best een bijzonder gezicht als je zelf lekker droog staat. Ook gingen we op onze weg terug op zoek naar een KFC, maar helaas hebben we deze niet kunnen vinden. Nu hebben we gewoon lekker een salade gegeten en wachten we tot we morgen naar L.A. vliegen.

Wordt vervolgd...

This report is brought to you by Nulle & Intema Inc©.

Written by Koen Nulle, son of the president of Nulle & Intema Inc©.

Any questions or suggestions?

Contact us on 1-800-INVALID