Dag 7: Washington Dulles Airport

Ons avontuur wordt echt een avontuur.

Vol goede moed reden we vanmorgeennaar het vliegveld. Rick en ik al wel een beetje met enige argwaan. Gisteren was het niet gelukt om online in te checken. Bij elke manier die we probeerde kregen we een pop-up dat we het op de airport moesten regelen, raar. Eerst de auto ingeleverd, dat ging goed. Toen met een transferbusje naar het vliegveld. Daar op zoek naar de balie van US Airways. Eenmaal gevonden en een dame achter een balie aangesproken, bevestigde zij ons gevoel. De vlucht die we geboekt hadden werd uitgevoerd door United Airlines en de vlucht van 14.15 uur die op onze reisbescheiden stond ging vandaag niet. Ze printe het een en ander uit en daarmee moesten we naar de balie van United. Daar in de rij en eenmaal aan de beurt bleek er in maart een wijziging te zijn geweest en ze hadden ons niet kunnen contacten. Vreemd, om dit soort dingen te voorkomen hadden we er juist voor gekozen om alles via het reisbureau te regelen. Maar goed, een hele aardige man achter de balie ging van alles proberen om ons toch nog op een vlucht te krijgen richting LA vandaag. Er gingen er 2, één om 12.30 uur rechtstreeks, maar deze was al vol en één om 16.00 uur, die heeft een tussenstop in Chicago. Er was plek op de 2e vlucht, dus daar werden we op geboekt. Verder werden we standby gezet op de 1e vlucht in het geval er toch stoelen over bleven. We moesten ons dan melden bij de Gate. Snel de koffers ingeleverd en op naar security, de vlucht ging namelijk al over 3 kwartier. Natuurlijk moesten er wat tassenbij de security voor de 2e keer door de scanner waardoor het allemaal niet sneller ging. Snel door naar de gate! Via een treintje kwamen we gehaast bij gate C19 aan, maar we waren te laat. Onze plaatsen waren vergeven, ze hadden ons al meerdere malen omgeroepen en we hadden nog wel zo ons best gedaan. Niet de rechtstreekse vlucht dus, vandaar tijd voor dit verhaal. Over anderhalf uur kunnen we boarden voor de vlucht naar Chigago en daareen paar uur later weer overstappen naar LA. Hopelijk gaat daar alles wel goed en blijven onze koffers op ons wachten in LA, deze gingen namelijk wel mee met de vroege vlucht.

To be continued...........