Dag 9 - Joshua Tree National Park

Vandaag zijn we vertrokken vanuit Los Angeles naar Lake Havasu City waar we zullen overnachten. Gisteren nog even vlug een aantal dingen gekocht die we nodig hebben voor het kamperen. In de Walmart was er van alles te vinden. We hebben hoofdkussens, borden en bestek (plastic, dan hoeven we niet af te wassen), een koelbox (een grote op wieltjes), enz. enz. Alleen een pomp voor de luchtbedden hebben we nog niet. Maar dat komt nog wel. Na een heerlijke maaltijd in een restaurant tegenover het hotel zijn we gaan slapen. Vanmorgen vroeg na het ontbijt hebben we de auto ingeladen en zijn weggereden. Een must was een bezoek aan het Joshua Tree National Park. Dit vooral om deze bijzondere boom. Achteraf gezien is dit een zeer goede keus gebleken. Het is een zeer mooi park. We hebben met de auto in het park gereden en hebben een wandeling, dit noemen ze hier een trail, gemaakt. Echt fantastisch om zo door de natuur en in de woestijn te lopen.

Na het bezoek aan het park zijn we doorgereden naar het hotel. Dit is een rit van ongeveer 3 uur dwars door de woestijn heen, zonder tankstations, eettentjes, etc. Echt helemaal niets. Vooraf werd ons aangeraden om met genoeg brandstof deze rit te maken. Onderweg liep de temperatuur steeds verder op. Het was op een gegeven moment 38 graden. Dat is best warm.

Gelukkig zijn we in ons hotel aangekomen en maken wij ons op voor de dag van morgen, de rit naar de Grand Canyon.

Inge

Hé Liza en fam. Gaaf jullie reisverslag te lezen. Het is alsof ik er opnieuw ben. Hoewel Joshua Tree hebben wij overgeslagen. Goede reden om nog eens terug te gaan begrijp ik! Bijna bij Page lees ik. Vergeet daar de horseshoeband niet. Geweldig gezicht. Probeer in alle parken een wandeling te maken, want dat is toch wel een extra dimensie. Bryce zal Anouk wel mooi vinden. Je waant je echt in een sprookje. Genietse en ik geniet een beetje mee. groeten Inge van der Bent