Dag 10 op naar de Grand Canyon

Vandaag zijn we zoals gewoonlijk weer lekker vroeg opgestaan. Nadat we lekker hebben ontbeten zijn we de koffers gaan pakken en de auto gaan inladen. We gingen eerst nog even een pomp kopen want ja die hadden we nog niet. Eenmaal een pomp gekocht zijn we begonnen aan onze reis naar het mooie Grand Canyon. Op een gegeven moment gaf de navigatie aan 249km totdat we bij het volgende punt kwamen. Met nog ongeveer 70km kwamen we uit bij het historische route 66. Daar hebben we een paar leuke dingetjes gekocht en zijn daar gaan lunchen. Nadat we lekker hadden geluncht zijn we onze weg gaan vervolgen. We hebben toen ongeveer 30km op route 66 gereden. Uiteindelijk kwamen we weer bij de gewone snelweg uit. Toen we van de snelweg af waren kwamen we bij het National Park aan. Iedereen stond te wachten om een eenmalig kaartje te komen maar wij hebben een kaart die een jaar geldig is dat kwam voor ons goed uit. Op de camping aangekomen zijn we gaan inchecken en zijn naar onze plek gaan rijden. Het is een erg grote plek met veel stenen. We zijn lekker wat gaan drinken dan moeten de tentjes ook opgezet worden. En ja hoor, toen ging het regenen. In de auto wachtend tot de regen was afgelopen. Nadat het was gestopt met regenen, zijn we dan maar de tentjes op gaan zetten. Deze waren lekker makkelijk op te zetten dus dat ging lekker snel. Daarna de luchtbedden oppompen en de slaapzakken eruit halen. Toen alles klaar was gingen we naar de supermarkt en kijken waar we wat konden eten. We mochten niet onze haard gebruiken omdat het heel erg droog is nu. Daarna gingen we naar het visitor center toe waar we informatie hebben gekregen over de Grand Canyon. Na al die informatie zijn we naar de snel naar de Grand Canyon gaan kijken. Wauw, wat is dat mooi. Nu nog avondeten. We zijn uiteindelijk in een restaurantje wat gaan eten. We hebben na het eten de muggentent opgezet en zijn we wat gaan kaarten. We zitten nu lekker onder de muggentent en zijn we wat voor ons zelf aan het doen.

Wordt vervolgd!