Dag 11 De Grand Canyon

Hi there, daar zijn we weer.

Weer lekker op tijd uit de veren en spullen gehaald om te ontbijten. Heerlijk buiten in het zonnetje aan onze picknicktafel. De dag ziet er weer goed uit. Nog even een kleine wandeling over de camping en bij het douchegebouw (deze ligt bij de ingang van de camping) stond de weersvoorspelling van vandaag. Na 3 uur vanmiddag was er 40% kans op onweer.

Om kwart voor 10 stonden we bij het visitorcenter klaar om ons aan te melden voor de fietstour die we gingen maken. De fietsen werden op maat gemaakt en we stapten in een busje die ons samen met de gids en nog een aantal andere mensen naar het begin van de tour ging brengen. We begonnen bij een uitkijkpunt waar je een prima zicht had over de Canyon. Echt amazing! Niet te geloven wat een mooi uitzicht en de rust die het uitstraalt. Op een mountainbike gingen via een aantal uitkijkpunten de Canyon langs, waarbij we soms behoorlijk hard de helling af gingen. De tour was echt mooi.

Maar toen we bijna bij het eindpunt kwamen waren daar de eerste druppels. Zoals hier alles is, waren deze dus ook groot. We werden weer door hetzelfde busje opgehaald en teruggebracht naar het visitorcenter. Ondertussen was het echt gaan regen en besloten we te gaan lunchen om voor deze nattigheid te schuilen. Het regende nog steeds, dus de auto weer in en dan maar een stuk rondtouren in plaats van de wandeling die we hadden willen maken. Uiteindelijk belandde we aan het eind van de southrim bij een uitkijktoren. Het regenen was in miezer veranderd en we besloten de toren in te klimmen. Nu terug naar de camping en hopen dat onze tentjes bestand zijn geweest tegen die fikse buien. Gelukkig het was zo, ook de muggentent boven de picknicktafel stond nog op zijn plek.

Na het avondeten besloten we bij nog even thee, koffie en chocolademelk te halen. We hebben namelijk geen stroom en mogen geen open vuur gebruiken. En wat gebeurt er...... Een bekend persoon zit aan een tafeltje daar, ja hoor, Alphenaren! Zelfs uit Kerk en Zanen! Nu zitten we in het donker nog wat spelletjes pesten te doen en word het zo weer tijd om de luiken te sluiten.

Welterusten!