Dag 12: Op weg naar Page

Wat gaat de tijd snel, alweer bijna 2 weken zijn we in de USA.

Alle kampeerspullen weer ingepakt en toen kwam Koen vertellen dat er bij het toiletgebouw een Elk stond (een soort herten die hier leven). Dus snel met de camera er op af. Fantastisch om op ongeveer een meter afstand van dat enorme hert te staan. Gisteren riep ik nog dat ik er graag een zou willen zien en zowel gisteren als vandaag werd mijn wens vervuld.

Toen weer op weg. Al snel kwamen we in de file vanwege wegwerkzaamheden. Na een minuut of 20 te hebben stilgestaan mochten we eindelijk gaan rijden. Over een lengte van behoorlijk wat mijlen rijden over 1 beschikbare rijbaan, konden we weer verder. Heel bijzonder dat ze alles afzetten over zo een lengte! Het landschap van de Canyon veranderde langzaam in een soort prairie, waar hier en daar een enkeling leeft.

Aangekomen bij Page zagen we ook de Glen Canyon Dam aangegeven. We moesten toch nog tijd overbruggen om in te checken in het hotel, dus dat leek ons een leuke tijdsbesteding. Na de lunch naar de dam en het was verbazingwekkend immens. In het visitorcenter bleek je een tour te kunnen volgen waarbij je ook de dam op kon, doen dus! Het is een overheidsbezit, dus weer door een controle. Stel je voor dat je een aanslag wil plegen, je mocht het woord gun zelfs niet in je mond nemen. Na de tour hebben Anouk en Marloes het Junior Ranger program gevolgd en zijn daarna beëdigd tot ware Rangers.

Vanwege de warmte werd het tijd om het hotel op te zoeken, zodat die gene die daar behoefte aan had een plons in het zwembad kon nemen. Nou dat werd het niet! Net als de afgelopen dagen begon het enorm te regenen en onweren, blij dat we binnen zaten, dat wel. Het lijkt of die donderwolk ons blijft volgen ;-(. Dus wel tijd om de weblog weer even bij te werken. Het is leuk te zien dat onze belevenissen al aardig wat keer bekeken zijn. De weersvoorspelling voor morgen in Moab zegt ook weer onweer, dus waarschijnlijk wordt het vanavond op zoek gaan naar een hotel i.p.v. de camping die we voor ogen hadden.

Nou ja, ondertussen is het weer opgeklaard en liggen de meisjes in de pool. We keep our fingers crossed!

Tot later!

Herman

Beste Liza and Family,

Wat een leuke reis maken jullie! Met veel plezier lees ik jullie belevenissen. Erg bijzonder ook zoals jullie een vliegtuig missen en toch nog vrij snel in LA belanden. De natuurparken zijn werkelijk heel mooi. Heel veel plezier gedurende de 2e helft van jullie reis!

Herman

Rita en Bonnie

Hoi Liza en fam. leuk om jullie te volgen tijdens jullie vakantietrip in de U.S.A.
Veel plezier en geniet ervan.

Groetjes, Rita en Bonnie. (Radiologie Rijnoord)

anja

Hoi allemaal, ik heb jullie hele reisverhaal nu gelezen (pff) en dat is mooi geschreven. Wat een ervaring! Koen, Marloes en Daan, nog van harte gefeliciteerd. Wij genieten nu van onze laatste week vakantie. Blijven jullie dat ook maar doen. Groetjes, uit een nu regenplensig IJsselstein. Doeg, doeg!

Anja Rodenburg (radiologie Leiderdorp)

Hoi Liza, met plezier je verhaal gelezen.
Wij gaan in september voor de 5e keer naar Amerika dus weten dat jullie op en top genieten.
Wij zijn in Florida geweest en de oost-kust een paar keer bezocht.
Gaan in september Route 66 rijden dus heel leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
Tot gauw op de afdeling.