Dag 13 : Page - Monument Valley - Moab (Arches NP)

Vandaag met bewolking vertrokken uit Page. Die donkere wolk blijft ons volgen tot nu toe. Vanwege de weersvoorspellingen hebben we vanmorgen toch nog maar een motel besproken voor vannacht en morgennacht, daarna moet het weer beter worden.

De route die we gingen rijden moest door monument Valley gaan. Inge we hebben nog even gedacht aan horseshoe bent, maar we waren van plan om ‘s middags ook nog Arches NP te bezoeken nu we er niet gaan kamperen. Het zag er wel mooi uit op internet.

Monument Valley was prachtig, bijzonder dat het landschap hier steeds weer kan veranderen. Daarna gingen we van Indianengebied over in cowboyterrein. Eind van de middag kwamen we aan in Moab en hebben alvast ingecheckt in het motel. Daarna naar Arches NP, ook dit is weer adembenemend. Je kunt het nauwelijks beschrijven. We hebben hier een aantal trails gelopen en veel moois gezien. De laatste trail was Sand Dune Arch, hier liep je tussen het gesteente door ineens in rood zand, een rare gewaarwording. Vanwege het opkomend onweer en het tijdstip (het is hier een uur later dan in Arizona) gingen we daarna weer terug naar het hotel. Onderweg regende het behoorlijk en er ontstonden spontaan watervalletjes van de rotsen. Wij blij dat we geen tentjes hoefde op te zetten.

Vanavond lekker op tijd ons nestje in, want morgenochtend gaan we een trip maken op de Coloradorivier.