Dag 17 : Bryce Canyon - Zion NP

Dit is behalve een reis(rust)dag ook de verjaardag van Koen. We zijn rustig op gestaan en hebben rustig ontbeten. Hiervoor hebben we nog even en broodje moeten halen. 6 Dollar voor een brood, we beginnen steeds meer te begrijpen dat soms verstandig is om van te voren wat inkopen te doen bij een grote supermarkt. Koen heeft een t-shirt gekregen van het park voor zijn verjaardag. We waren bijna klaar met eten, toen de tijdelijke overburen naar ons toe kwamen. We hebben gisteren al even kennis met hun gemaakt. Dit Amerikaanse gezin heeeft Nederlandse ouders. Zij kwamen al zingend in het Nederlands aanlopen. Een heel bijzondere, maar zeer leuke ervaring.

Nadat we alles hebben afgebroken zijn we weggereden. We wilden naar een grote plaats rijden om de inkopen voor de volgende dagen te doen. Allereerst zijn we in een plaats Kanab gestopt. Hier hebben we bij de Mac even gegeten en via internet een grote supermarkt gevonden. Hier zijn we naar toe gereden en hebben de inkopen gedaan. Dan wordt het lastig om een volle kar met boodschappen nog in een volgepakte auto te krijgen. Maar dat is gelukt. Vervolgens zijn we naar het park gereden en na een half uur stonden we op de camping. Het is hier erg warm, dus het opzetten van de tenten en het oppompen van de luchtbedden was nogal vermoeiend.

Omdat Koen jarig is, wilde hij nog iets doen. Na het eten zijn we een korte trail gaan lopen. Dit voornamelijk omdat de duisternis in begon te vallen. Deze trail is vlak bij de camping en we zijn gaan lopen, volgens de informatie een stukje van ongeveer 1 kilometer. Dit is uiteindelijk iets langer geworden. Doordat de route niet goed stond aangegeven, of wij hebben het niet goed gezien, zijn we van het pad afgeweken. We hebben door onherbergzaam gebied gelopen vol met cactussen en andere prikkelplanten. Afdalingen met losse stenen hebben we moeten overwinnen om uiteindelijk in droge rivierbedding uit te komen. Deze bracht ons naar de camping terug. Gelukkig zonder kleerscheuren zijn we op de camping aangekomen.