Dag 18 : Zion NP

Heerlijk even uitgeslapen vanmorgen, we waren om 8.30 uur wakker. Tijd om Marloes te feliciteren, want ons meisje is vandaag 14 geworden. Ik had gisteren met Koen nog een leuk t-shirt op de kop kunnen tikken, dus ook voor haar hadden we kadootje.

Na het ontbijt richting het visitorcenter, want vanuit daar ging een bus het park in. We hadden besloten Angels landing over te slaan en een andere trail te doen. Het was erg warm (al ruim 30 graden) en er zaten al verschillende wandelingen in onze benen. Angels landing is een klim van 4 uur, waarvan het laatste uur met een touw omhoog. Het werd dus Riverwalk, deze was ons aanbevolen door de Amerikanen die we in Bryce Canyon hadden ontmoet.

Samen met heel veel andere stapten we uit bij de laatste halte. We liepen inderdaad langs de rivier Virgin genaamd. Prachtige natuur met af en toe een bedelende eekhoorn. Er vlogen ook grote gele vlinders en er droop water langs de rotsen naar beneden. Even gingen we naar de rivier toe en sommige van ons gingen met blote voeten het koude water in. Toen weer verder en kwam het leuke deel. Het pad hield op en we moesten door de rivier verder. Met onze schoenen aan staken we de rivier over naar de andere kant en zo nog een paar keer. Het water kwam soms tot boven je knieën. Erg gaaf en koud! Onder tussen liepen de rotsen steeds meer naar elkaar toe. Dit stuk heet dan ook the Narrow. Op de weg terug naar de camping zijn we nog gestopt bij Zion Lodge, hier hebben we heerlijk geluncht op het gras in de schaduw van een enorme boom. Een Ranger kwam begon een verhaal te vertellen over de gevaren van het park, a little bit boring! Terug bij het visitorcenter heeft Anouk weer een boekje gekregen om ook hier junior Ranger te worden. Om dit compleet te maken moest ze om 21.15 uur een verhaal bijwonen van een ranger. Zo gezegd, zo gedaan. Daarna weer ons tentje in gekropen en gaan slapen.

Winanda

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en ook gelijk de foto's te zien!! Volgens mij is het daar helemaal top!! Geniet er nog even van en tot gauw!!
Groetjes Winanda

kyara