Dag 21 : Bakersfield – Sequoia

Met het ontbijt hadden we weer ‘make your own wafels' , lekker! De auto ingepakt en daar gingen we weer, op naar de grote bomen!

Onderweg reden we langs velden waar Ja-knikkers olie uit de grond probeerde te halen en het landschap veranderde naar citrusvruchten plantages. Toen langzaam de bergen weer op. Met recht langzaam, want de ene U bocht na de andere kwam. En toen........ weer wegwerkzaamheden. We stonden in een lange file te wachten de berg op. Toen we hier eenmaal voorbij waren, reden we Giant Forest binnen. Al meer en meer zag je de oude woudreuzen vanaf de weg. Wat een bomen en dan te weten dat ze er al eeuwen staan! Toen naar Generaal Sherman, de grootste boom in het woud. Het is wel een trekpleister en de ene persoon na de ander wil met deze boom op de kiek, dus wij ook. Eigenlijk is Sherman minder groot dan verwacht en staan om hem heen heel wat concurrenten. Toen verder naar de camping, zo'n 5 Km verderop. We melden ons en gaan naar ons stekkie toe voor deze nacht. Wat een prachtige plek! We staan iets de berg op en aan de andere kant van de straat klinkt watergeweld van een beekje dat hier stroomt. Prachtig met heel wat keien waar de beek omheen stroomt. Aan het eind van de middag stoken de mannen een vuurtje voor de barbecue en ondertussen wandelen de hertjes in onze achtertuin. Een stuk of 5 komen hier grazen, zelfs een mannetje met een gewei. Na het eten is het tijd voor marshmallows boven het vuurtje en een spelletje kaarten voor Rick en Anouk. Ondertussen valt de schemer in en koelt het hier al een beetje af. Tijd om mezelf op te gaan warmen bij het vuurtje, gestookt met hout uit het woud. Morgen gaan we naar onze laatste kampeerplaats toe in Yosemite NP. Hopelijk is het net zo mooi als hier.