Dag 22 : Seqouia NP - Yosemite NP

Vandaagwas het een reisdag. Het was een paar uur rijden naar Yosemite National Park. Onderweg gingen we nog even boodschappen doen bij de Walmart. De boodschappen waren gehaald en we gingen weer op weg naar de camping. Yosemite National Park ligt vooral een beetje tussen de bergen, dus om daar te komen moesten we door de bergen. Na een kort stukje reden we Yosemite National Park in. We moesten bijna het hele park door om bij onze plek te komen. Oftewel van zuid naar noord. Omdat de bergweggetjes zoveel bochten maken, en ik daar niet goed tegen kan, werd ik al snel misselijk en stopten we even langs de kant. Daar wisselden mama en ik van plek. Nu zat mama op de achterbank naast Anouk en ik naast papa op de bijrijderstoel. Dit ging al beter en ik nam voor de zekerheid nog een reispil in. Achterin zaten mama, Koen, Daan en Anouk een beetje te klieren. Mama zat met haar benen gestrekt op een koffer en Koen zat een beetje te knijpen in haar benen.

Eenmaal op de campingplek aangekomen, werd de beerbox ingeruimd en stond het eerste probleem alweer voor de deur. De koelbox was te hoog voor de beerbox dus dat werd een manier bedenken om hem erin te doen. Als we hem op zijn rug legden, kwam het water eruit. Maar toen bedacht mama dat we er een steen onder konden leggen en zo het water erin te laten.

Nu dit was gebeurd, konden de tentjes worden opgezet en toen dat klaar was werden de luchtbedden opgepompt, slaapzakken uitgerold en kussens op de goede plek gelegd. De tentjes waren klaar en het vuurtje kon aangestoken maken. Toen het vuur hoog genoeg was, was het tijd om de tortilla's te gaan braden.

Na het eten was het al vrij snel donker en er kon geen lamp opgehangen worden. Papa kwam met een goed idee. Hij pakte een aantal scheerlijnen van de tentjes en begon ze aan elkaar te knopen. Aan de lijn hing hij een lamp op en bond de uiteinden aan 2 bomen. Zo hadden we wat licht. Iedereen zat in trainingsbroek (en vest). We zijn er allemaal niet heel laat in gaan liggen om op tijd wakker te worden de volgende morgen.