Dag 23 : Yosemite NP

Vandaag is Daan jarig! Vanmorgen feliciteerden we hem en na het ontbijt zongen we voor hem. Daarna gingen we op weg naar het visitor center om daar met een bus naar het beginpunt van de trail te gaan die we zouden lopen. We gingen richting Vernal Falls, een waterval niet ver van het beginpunt. De waterval zelf was 2.4 km van het beginpunt en een brug waarop je zo naar de waterval kon kijken was 1.3 km van het beginpunt af. We besloten om sowieso naar de brug te gaan en daarna te kijken of we nog verder gingen of gewoon een aantal personen doorgingen.

Het begon vlak, maar het werd steeds steiler. Hierdoor werd de klim steeds moeilijker. Het werd dus ook een stuk moeilijker om omhoog te gaan. Koen en Daan liepen voorop en papa, mama, Anouk en ik bleven een beetje achter. Papa en ik bleven soms staan om een foto te maken. Na een tijdje zagen we mama en Anouk zitten op een steen uit te rusten. We dachten dat we al voorbij de brug waren en dat we nu al richting de top gingen, maar dat bleek uiteindelijk niet zo.

We kwamen bij de brug aan en namen foto's en rustten wat uit. Papa was de enige die nog verder naar boven wilden, maar de anderen hadden daar geen puf meer voor. Dus gingen we weer terug. Dit was bergafwaarts, dus wat makkelijker. Na weer een half uur tot uur kwamen we weer beneden. Daar stapten we op de bus om wat te eten en om naar een T-shirt voor Daan te kijken. Uiteindelijk hadden we een leuk shirt gevonden voor Daan en papa had ook een leuk shirt voor zichzelf gevonden. Anouk en ik hadden ook nog wat souvenirtjes gekocht en we gingen naar de supermarkt om wat hout te kopen en nog wat chipjes voor vanavond.

Bij de tent nog wat kaartjes geschreven en nog wat potjes kaarten. Daarna was het al weer tijd om het vuur aan te maken voor het avondeten. Daan had veel starter op de kolen gegooid en toen hij een lucifer erin gooide, kwam er een enorme vlam. Deze moest lager worden om te barbecueën.

Zo direct eten en dan nog 's avonds aan de tafel met het lichtje zitten. Dan slapen en morgen naar San Fransisco.

Huib

Beste Daan,

Ook jij nog van harte gefeliciteerd met je 16e verjaardag gister. Wij waren zelf onderweg, dus helaas een verlaat bericht. Hopelijk heb je een fijne dag gehad.

Groet van oom Huib