Dag 24 : Yosemite NP – San Francisco

Vandaag eindigt het kampeergedeelte van onze vakantie. We hebben met de Host op de kampeerplaats afgesproken dat we de tentjes ,luchtbedden en nog wat ander klein spul bij hun achterlaten. Vrijwilligers en Rangers kunnen het gebruiken en wij hoeven het niet meer mee terug te vervoeren. We reden al bochten draaiend weer de bergen af en wederom veranderde de bossen in grasvlaktes. Onderweg nog een mooi meer en leuke stadjes tegen gekomen en eenmaal in San Francisco aangekomen ons hotel opgezocht. Het wereld wijde web werd weer bezocht en mail kon worden gecheckt, maar ook de weblog bijgewerkt. Tijdens ons bezoek gisteren in Yosemite hoorden we van een aantal toeristen die vermist waren. Op de trail die we liepen waren we ook televisieploegen tegengekomen. Het blijkt dat deze 3 mensen bij de Vernall Fall te water zijn geraakt (daar waar wij dus ook hebben gelopen). Het water was erg ruw, er stond een behoorlijke stroming, dus de kans dat deze mensen het hebben overleefd is erg klein. We zagen ook een stukje in het AD staan hierover.

Toen was het tijd om onze auto in te leveren. Omdat er een gratis shuttlebusje naar het vliegveld gaat en we makkelijk met het openbaar vervoer richting het centrum kunnen, hadden we van te voren besloten dat we de auto hier niet meer nodig hadden. Het voelt wel weer als β€˜nog een stukje afsluiten' van deze trip. Daarna lekker wat gegeten en nu op de kamer lekker even relaxen. Morgen de stad in.

wim en cora

Hoi kids,
Wat een heerlijke vakantie hebben jullie!
Geniet vandaag nog maar van San Francisco, want dan zit de rondreis erop.
We wensen jullie een heel goede terugvlucht.
Tot gauw in (regenachtig) Holland.

Roos

ik ben jaloers op jullie vakantie (:
xroos