Dag 25 : San Francisco

Na het ontbijt vanmorgen zijn we op pad gegaan. Met het busje van het hotel naar het vliegveld en vanuit daar naar het centrum van San Francisco met de metro. Toen we het metrostation uitkwamen konden we gelijk in de rij voor kaartjes voor de cablecar. Het idee was om met de Cable car naar Fishermans warf te gaan en daar ons te melden bij het fietsverhuurbedrijf om een tour te maken langs de kuststrook en over de Goldengate Bridge. De rij voor de kaartjes was al lang, maar om op dat treintje mee te kunnen die sloeg alles. We besloten te gaan lopen en de kaartjes voor de terugweg te bewaren. Deze wandeling was weer goed voor onze beenspieren. De heuvels zijn behoorlijk steil en het was dus een aardige klim. Maar... we waren op tijd voor de fietstour. Samen met een gids en 3 dames uit Zwitserland gingen we op pad. We gingen langs de kustlijn een aantal dingen bekijken en er stond een behoorlijk windje. Volgens de gids was het vandaag redelijk rustig qua wind, normaal waaide het veel harder. Hopelijk geen zij of tegenwind op de brug.... We moesten een aardig heuveltje op en toen de brug op, gelukkig wind in onze rug! Wat een drukte! Er zijn veel mensen die de Goldengate Bridge wandelend, fietsend of per auto over gaan. Eenmaal aan het eind toch nog even een aardige zijbries toen we de bocht om gingen, daarna hoefde we bijna niet meer te trappen naar Sausalito. Met regelmaat onze remmen inhoudend kwamen we het plaatsje binnen en gingen we naar de pier om met de Ferry weer terug te keren naar het startpunt. Samen met veel andere fietsers deelde we de boot terug en het duurde even voordat we de boot weer af waren. Nadat we de fietsen weer hadden ingeleverd zijn we gaan eten, hier konden we fijn even uitrusten. Toen we weer buiten kwamen was de temperatuur al aardig gedaald, tijd om terug te gaan dus. We liepen naar het opstappunt voor de cablecars en helaas..... hier stond weer een aardige rij. Die lui werken niet echt door, het duurt een eeuwigheid voordat ze een treintje vullen en wij maar wachten in de kou. Na een goede 3 kwartier tot een uur konden we eindelijk instappen, het was best de moeite waard. Toen weer met de metro en het shuttle busje terug. We hebben in de lobby alvast ingecheckt voor morgen en nu relaxen we nog even. Morgen weer terug naar het koude kikkerlandje.