Dag 4: Clearwater Beach en Myakka River State Park

Clearwater Beach is een welkome onverwachte verrassing bij daglicht. Hagelwit strand en een mooie zee. Wellicht helpt het mooie weer ook een beetje. Allereerst zijn we vanmorgen wezen ontbijten aan de boulevard. Daarna over het strand gelopen naar pier 60. Om naar het eind van de pier te kunnen komen moet er $ 0,50 pp betaald worden. Een heel bedrag! Vanaf deze pier hebben we een dolfijn gezien, verschillende pelikanen en andere vogels. Prachtig om te zien. Gelukkig waren we vroeg op pad, en konden we genoeg tijd besteden voordat we moesten uitchecken.

Vandaag staat op het programma het Myakka River State Park. Na een rit van 2 uur kwamen we bij het park aan. Onderweg nog even iets gegeten bij Wendy's (niet meer doen, was niet heel erg lekker). Vlak voor het park hebben we nog kennis gemaakt met een 'oude bekende', Road work!

Eenmaal in het park aangekomen en na het bezoek aan het visitor center, zijn we naar het startpunt van de 1e wandelroute gereden. Onderweg hiernaar toe hebben we de eerste krokodillen 'in het wild' gezien. Een aantal meters verderop lag een schildpad te zonnen.

De 1e wandeling die we gemaakt hebben bracht ons naar een toren. Vanuit deze toren liep je over een loopbrug over de toppen van de bomen heen naar een ander toren, de uitkijktoren. Hier boven was er een goed uitzicht over het hele park.

De 2e wandeling was wat langer, langs een pad naar 'alligator point', een goede plaats om te picknicken. Tijdens deze wandeling hebben we veel alligators gezien, groot, klein, jong en oud. De meeste lagen tot op maximaal 10 meter afstand. Er zat wel iets van prikkeldraad tussen, maar dit was meer voor een afbakening dan voor het eventueel tegenhouden.

Toen was het tijd om verder te gaan naar het volgende hotel in Fort Myers. Na een bezoek aan de Walmart zijn we bij het hotel aangekomen. Vanavond bij de italiaan gegeten en nu op de bank (ja, we hebben een bank en poef op de kamer) een beetje relaxen.

Op naar de volgende dag.

Wordt vervolgd............

Marloes

Wow! Cool zeg! Dit is wel heel mooi. Eerst allemaal wilde beesten van heel dichtbij zien en dan nog op een paar meter hoog tussen de bomen lopen! Ik wou dat ik erbij was.
Xxxxxxxxx

Cora en Wim

Hoi Kids,
Het ziet er weer allemaal fantastisch uit. Wij zijn stinkend jaloers, want het is hier bitter koud.
Zo ongeveer -10 graden en vanmiddag komt er sneeuw.
Groetjes van ma en pa en de meiden