Dag 5: Sanibel Island

Weer vroeg uit de veren vandaag!

Na een heerlijk ontbijtje met 'make your own wafels' en een geroosterd broodje, maakte we ons klaar voor een dagje Sanibel Island.

Eerst een hoge tolbrug over en toen waren we op het eiland. Al snel waren we bij Billys Rentals om 2 fietsen te scoren. De man die ons hielp vertelde dat de wildlife refudge vandaag dicht was. De natuur (de dieren daar) krijgen 1 dag in de week rust. Dat is jammer, want die route hadden we nou juist willen fietsen. Toch maar eigenwijs die kant op en kijken of toevallig toch niet defietspaden open waren daar. De man van Billy's Rentals had gelijk (natuurlijk) en we besloten richting het strand te fietsen. De fietspaden zijn goed hier en alle automobilisten stoppen keurig als er een fietser wil oversteken (anders kost het een bekeuring van $80). Eenmaal bij het strand hebben we de fietsen gestald en liepen we het zand op. Het strand is lang zo mooi niet als bij Clearwater en je kunt ook nergens iets drinken. Maar goed, we legden de handdoek neer en hebben even heerlijk naar de vissende pelikanen gekeken.

Nu op zoek naar iets te drinken...

We fietsen terug richting de fietsverhuur en stopten onderweg bij een supermarktje. Hier bestelden we een sandwich en namen een flesje drinken mee. Buiten stonden een aantal zitjes waar je kon zitten om te rusten of van een drankje te genieten. Toen weer terug naar Billy's want we moesten op tijd zijn voor ons boottripje.

Na het melden konden we plaatsnemen vlak bij de boot. Het duurde nog ongeveer 30 minuten vooordat we konden vertrekken. Plots begon het te regenen. De vrouw die bij de boot hoorde haalde snel regenjassen van boord. Toen ze aankwam was de bui alweer gestopt. Toen konden we instappen, spannend..... zullen we dolfijnen zien???

Eerst de haven uit en toen snelheid maken, het is namelijk een grote versie van een speedboot. Na ongeveer een kwartiertje minderden we vaart..... er waren dolfijnen gespot. De kapitein liet de boot langzamer varen en de dolfijnen dansden in de golven achter de boot. Dit is echt super gaaf!!!! Wel ongeveer 4 miles sprongen ze mee achter de boot. Toen weer verder...... maar even later nog een groep dolfijnen en het feest begon opnieuw. Deze trip was echt de highlight van de dag!

Toen een stuk snelheid maken en weer terug naar de haven.

We hebben een klein filmpje geplaatst dan kunnen jullie zien hoe de dolfijnen mee zwemmen.

Terug bij het hotel lekker gedouched en daarna gegeten bij een sportcafe. Morgen weer een reisdag, met misschien nog wel een activiteit.

Welterusten.......

cora en Wim

Hoi kids.
Vanmorgen Marloes naar paardrijden gebracht in - 15 graden, verder alles oke.
Pa en Ma

myra

Geweldig die video van die dolfijnen.
De foto's van die krokodillen vind ik ook zo mooi.
Jullie zien ontzettend veel.
Nog veel plezier de komende dagen.
Liefs