Dag 6: Everglades / Shark Valley & Gator Park

Vandaag een reisdag met misschien een activiteit, dat stond er op het programma. Uiteindelijk is het een reisdag met activiteiten geworden. Na rustig te zijn opgestaan, een ontbijtje genuttigd, even skypen met het thuisfront, even tanken en een nieuwe zak met ijs in de koelbox, zijn we op weg gegaan naar Florida City, waar we nu in een hotel zitten. Voordat we bij het hotel waren aangekomen hebben we een aantal leuke activiteiten gedaan.

Nadat we het grootste stuk hadden gereden, zijn we gestopt bij Shark Valley. Dit is een rondweg (loop) van ongeveer 14 miles in totaal, met halverwege een uitkijktoren. Omdat het erg druk was, de parkeerplaats was vol, moesten we aan de kant van de weg parkeren. Het was een kleine wandeling naar de ingang van het park, maar onderweg hiernaar toe hadden we al verschillende alligators, schildpadden en vogels gezien. We konden het park in met onze National parc pass, die we afgelopen zomer gekocht hadden. Je kunt deze loop fietsend doen, de meeste doen dit, met eigen of een fiets die je daar kunt huren, of je neemt de tram. Wij hebben de tram genomen. Onder begeleiding van een gids hebben we het rondje gereden en hebben veel dieren gezien.

Daarna zijn we verder gereden en een aantal kilometers/miles verderop zijn we gestopt bij Gator Park. Hier hebben we in een airboot gezeten. Deze tocht duurde iets van 30 minuten en het meest spectaculaire was de hoge snelheid en bochten die de boot maakte over het moeras. Nadat we van de boot waren gestapt zijn we aangeschoven bij een show. Hier werd op een ontspannen en leuke manier verteld over een aantal dieren die je kunt vinden in de Everglades. Zo kwam er een stinkdier, een schorpioen en uiteraard een aantal alligators voorbij. Vervolgens kwam het hoogtepunt van deze dag.... We hebben allebei een echte alligator vastgehouden. Dit is echt gaaf. Die beesten voelen best zacht aan, een beetje gummiachtig.

Omdat we nogal dicht bij Miami zaten, zijn we naar Miami Beach gereden en hebben daar de auto geparkeerd en hebben een rondje gemaakt in de mall daar. Ook hebben we wat gegeten in het Hard Rock Café van Miami.

Nog even bij de Walmart geweest voor de laatste inkopen voor morgen en gereden naar het hotel.

Morgen weer een activiteit, 1 waar we zeer naar uitkijken.

Later........