Dag 7: Everglades

Na een nacht lekker slapen (eindelijk die jetlag de baas) maakten we ons klaar voor de dagtour door de Everglades. Het hostel waar we vandaan zouden vertrekken ligt op 5 minuten rijden van het Motel, we konden dus redelijk rustig aan doen.

We melden ons bij de balie van het Hostel en we werden naar de tuin verwezen. We konden aan de grote picknicktafel plaats nemen en dan zou de gids zo met ons de meest lelijke schoenen gaan passen voor de Swampwalk. De tuin was enorm en er waren een heleboel verschillende soorten gasten aan het ontbijten. Leuk om dit ook eens te zien.

Samen met nog 4 andere tourgasten (2 meiden uit Zweden, een Fransman en een Amerikaan) moesten we inderdaad kiezen uit allerlei oude, al reeds een heleboel keer in de Swamp gebruikte, schoenen. Sommige hadden zelfs niet eens een zool meer (maar dit was geen probleem verzekerde Jerremy, onze gids, ons). Toen dat geregeld was stapten we in een bus met op de trailer een aantal kayaks. We reden naar het Everglades National Park en gingen daar allereerst een trail lopen. Deze leidde ons langs allerlei vogels en alligators, erg leuk! We hadden niet verwacht dat dit er ook bij hoorde.

Toen de bus weer in op weg naar de plek waar we zouden gaan wandelen. De bus werd gestopt aan de kant van de weg en we trokken allemaal onze schoenen aan. Toen tussen de cypressen door, door de modder en het water, gewapend met een stok voor als we onverwachts een slang zouden tegen komen. Ook was die stok erg handig om af en toe je evenwicht te houden als je iets dieper wegzachte dan verwacht. Helaas zijn we geen slang tegen gekomen, maar wel hebben we een alligator met jongen bewonderd.

Terug naar de bus en de modderige schoenen en sokken weer uit. Gelukkighadden we droge sokken mee. We vervolgde de trip naar Flamingo, waar we hebben genoten van een lunch en ook de American Crocodile hebben bewonderd.

Toen stond er nog één ding op het programma, kayakken!

Eerst weer met de bus een stukrijden en dan de bootjes uitladen, zwemvesten aan, peddels aan elkaar bevestigen en de instructies van Jerremy opvolgen. Daar gingen we het water in. Al gelijk zagen we op afstand een alligator, best cool als je in het zelfde water dobberd! We peddelde een stuk en toen weer een alligator! Jerremy hield het beest in de gaten en wij als groep moesten via een omweg langs dit lieverdje komen. We peddelde doormangroven (best lastig en smal af en toe) en moesten soms goed ons best doen om er in 1 keer goed doorheen te komen.

Als finale konden we in een stuk van het moeras de boot uit als we dat wilden en er lag allemaal alg, wat uitmonde in een algengevecht. Best goor als je dat tegen je aankrijgt!

Toen weer terug naar de bus gepeddeld en met natte kleren de bus ingestapt.

Bij het motel heerlijk opgefrist en voldaan van een super gave dag!

Morgen is het alweer zover, dan vliegen we weer richting huis. De week is super snel gegaan!

Welterusten....................

Cecile