Dag 5 Niagara Falls

De meeste van ons hebben best lekker geslapen en na het ontbijt gaan we richting de watervallen. We parkeren de auto en wandelen richting het visitor center. We moeten hier doorheen om naar de ticketverkoop van Maid of the Mist te komen. Dit is een boottochtje langs de watervallen. Er waren net 2 touringbussen gestopt, dus we waren zeker niet de enige die interesse hadden in dit tochtje. Na de tickets in ontvangst te hebben genomen begaven we ons richting de boot, ondertussen kon je al een glimp van dit natuurgeweld opvangen. Onderweg naar de boot werden poncho's uitgereikt, one size fits all, dus lekker ruim. In pocho stapten we het bootje op en zochten een plekje aan de railing, op het beneneden deck was nog plek. Daar gingen we.....

Vlak bij de eerste waterval voelde je het geweld en werd meteen duidelijk waarom de poncho's nodig waren. Lachend ondergingen we het, wat een leuke ervaring is dit. We maken foto's en video zonder enig idee te hebben wat daar op komt te staan. Je ziet namelijk helemaal niets door dat opspattende water. De waterdichte camera hebben we dus niet voor niets aangeschaft. Ondertussen voel je het water via allerlei routes langs je lijf omlaag lopen. Geeft niets het is al warm, dus we zullen straks wel snel weer opgedroogd zijn. Bij de Horseshoe Fall zie je wederom de schoonheid van de waterval en voel je de wind die het geweld produceert. Langs deze waterval valt per seconde zo'n 2,5 miljoen liter water naar beneden. Weer van de boot af beklimmen we via een trap een weggetje naar een van de watervallen toe. Wat een wind en wat een water! Het is lastig nog iets te kunnen zien. Rick redt het samen met Daan en Marloes om boven te komen, Anouk ziet echt geen hand voor ogen meer, dus Liza gaat met haar weer richting beneden.

Je kunt een leuke wandeling langs de watervallen maken, dus we lopen tot aan de horseshoe fall en genieten daar van het mooie uitzicht. Het begint ondertussen al aardig warm te worden, dus we besluiten terug naar het visitor center te gaan en verkoelen ons daar met een koud drankje. Daarna even een aantal van ons de dichte schoenen omruilen voor slippers en dan op naar de Rainbow bridge die toegang geeft tot Canada. We stappen de brug over en aan het einde van de brug ontvangen we bij de douane een stempel van Canada in ons paspoort. Rick heeft vanuit zijn 2020 tijd nog wat Canadese dollars bewaard dus daar gaan we een ijsje van eten. Het uitzicht aan de Canadese kant op de watervallen is prachtig, beter dan aan Amerikaanse kant. We eten ons ijsje op in de schaduw van een boom in het park bij de Falls. Heerlijk! Ook nemen we even tijd voor een kleine nap.

Eigenlijk is iedereen het al best zat, het is ondertussen al een tijdje flink boven de 30 graden en we besluiten nog even naar het uitzicht op de Horseshoe Fall te lopen en daarna terug te gaan naar de states. Eerst kost het je $0,50 om Canada uit te komen en dan aan het eind van de brug weer door de douane aan Amerikaanse zijde. Toen naar de auto en op naar de camping. De lichtshow laten we voor wat ie is, het is tijd voor ontspanning in het zwembad en een verfrissende douche.

Straks weer lekker slapen en morgen weer op pad.

Cecile

De foto's zien er spectaculair uit! Veel plezier nog X