Dag 7 Stony Brook State Park – Watkins Glenn – Cayuga State Park

Deze dag begon met een heerlijk ontbijt aan het krabbelende beekje naast onze kampeerplaats. Iedereen heeft lekker geslapen en we maken allemaal een lunchpakketje klaar. Deze dag gaan we naar Watkins Glenn State Park. Nadat we de tent hebben afgebroken en alles in de auto hebben gezet gaan we nog even een korte wandeling maken in het park. Hierna gaan we op weg. Na een paar meter gereden te hebben gaat er een signaal af in de auto en gaat er een lampje branden, te weinig lucht in de banden, welke band, dat wordt niet aangegeven. Op naar een benzinepomp om wat lucht in de banden te pompen. Na uitgevonden te hebben hoe dit werkt, en de benodigde kwartjes in de automaat gestopt, pompen we de banden op. En wat gebeurt er, het lampje blijft branden en het lijkt erop dat de rechterachterband wat lucht heeft laten ontsnappen. Gelukkig hebben we bij het verhuurbedrijf een extra verzekering afgesloten voor pechhulp, we twijfelden eerst, maar nu wel blij dat we dit gedaan hebben. Dus het verhuurbedrijf bellen, na ongeveer een kwartier was alles geregeld en wij hebben een adres gekregen op onze route naar Watkins Glenn State Park van een bandenservice bedrijf waar we onze band konden laten controleren. Als we het niet zouden redden met de band, dan moesten we bellen en zouden we een reserveband krijgen, die zit namelijk niet bij deze auto's. Gelukkig hebben we het gered en na meer dan een uur gewacht te hebben, kregen we de auto weer mee. Ze konden niet direct iets vinden, maar ze hebben een nieuwe sensor in de band gedaan en daarmee zou het opgelost moeten zijn en het lampje zou vanzelf weer uitgaan. En dat gebeurde ook, de band is nog hard en het lampje uit. Op naar Watkins Glenn State Park. Daar aangekomen, dat met de band heeft ervoor gezorgd dat we 2 uur later aankwamen dan gepland, hebben eerst onze lunchpakketjes gegeten en zijn daarna het park in gegaan. Echt een fantastisch mooi park is dit. Met meer dan 800 treden en 8 niveau's loop je langs een rivier de berg op, dit is de Gorges Trail. Hierbij loop je onder watervallen door, via bruggetjes over rivier en langs schitterende bergwanden naar boven. De afstand was niet er groot, maar het was een hele klim. Na ongeveer 3 kwartier waren we boven waar we een koel drankje genomen hebben, even uitgerust en daarna via een andere route, de Indian Trail, teruggelopen. Bij de auto aangekomen hebben we de navigatie ingesteld op de volgende camping. Daar aangekomen hebben we de tent opgezet. Deze stond zo, we worden er al aardig bedreven in ondertussen. Een paar boodschapjes gedaan en bij de Pizzahut een pizza gegeten. Wat waren deze groot zeg, we hadden allemaal een eigen medium size pizza, maar niemand kreeg deze op. Volgende keer met meerdere personen een pizza bestellen en deze gezamenlijk opeten. Dat doen de meeste mensen daar. Eenmaal weer terug op de camping nog even een spelletje kaarten gedaan en daarna lekker na bed........