Dag 10 Ausable Chasm en Lake Placid

Heerlijk hebben we liggen snurken in de tent en hebben enigszins moeite met het uit bed komen. Maar uiteindelijk lukt het iedereen en na een ontbijtje en het smeren van de bammetjes voor tussen de middag stappen we in de auto richting Ausable Chasm, een Gorge hier 20 minuten vandaan.

Bij het park besluiten we dat we de trail langs de gorge gaan lopen en de laatste mile via het water doen. We krijgen een bandje om onze pols die ons straks toegang geeft tot de rubber boot. De hele route is ongeveer 2 miles, dus een erg lange wandeling is het niet. Wel prachtig! We lopen hoog langs een rivier die de rotsen beneden heeft uitgesleten. Het heeft wel iets weg van de Grand Canyon. We lopen via een pad met houtsnippers en rotsen, gaan aardig wat traptreden zo nu en dan naar beneden en komen via een bruggetje uit bij de plaats waar we in de boot kunnen stappen. Je kunt ook met een rubber band naar beneden, maar het water leek ons te koud. Samen met een Amerikaans stel en een gids varen we met boot door de Canyon. De gids verteld het een en ander over het ontstaan van de Chasm en wat voor invloed aardbevingen en de orkaan Irene heeft gehad. Bij een kleine versnelling plonst er toch wat water in de boot, met het gevolg dat een aantal van ons het niet droog houden. Wel erg leuk!! Na een 2e versnelling en nog een stukje varen, moeten we de boot weer verlaten en besluiten we terug te lopen langs de Rim i.p.v. de trolleybus terug te nemen naar het startpunt. Vlak bij de versnellingen blijven we even staan kijken en een medewerker van het park vraagt of we samen met hem wat dichterbij willen komen. Tuurlijk! Dat doen we.

We lopen verder en al snel komen we bij een picknicktafel waar we onze eerder gemeerde bammetjes kunnen opeten. Toen weer verder wandelen door het bos naar het beginpunt van onze wandeling. We genieten daar van wat kouds te drinken en besluiten (omdat het nog niet zo laat is) naar Lake Placid te gaan. Hier zijn ooit de Olympische Winterspelen gehouden.

We komen uit bij de bobsleebaan het ziet er mooi uit. Het kost alleen $8 p.p. om naar binnen te kunnen en het sluit al binnen een uur. Niet echt de moeite waard dus. We rijden nog even door Lake Placid zelf heen en komen nog de Skischans tegen. Nu op naar de camping en weer een BBQ aansteken.

We gaan zo eten, dus...... tot later!